Ako reklamovať nákup cez internet

Obchod prostredníctvom internetu je o pohodlí nákupu z domova. Obchodné podmienky musia byť v súlade so Zákonom o ochrane spotrebiteľa. Spotrebiteľ je tak rovnako chránený pri online nákupe, ako by kupoval na kamennej teda „normálnej“ predajni. Vybavenie reklamácie nesmie rovnako trvať viac ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

Ako reklamovať nákup cez internet
Ako reklamovať nákup cez internet (Zdroj: unsplash.com)

  
Najvýhodnejšou voľbou nákupu sa javí ešte stále nákup na predajni, alebo aspoň cez e-shop spoločnosti, ktorá má aj kamenné predajne. V takomto prípade môže zákazník reklamovať tovar aj na ktorejkoľvek kamennej predajni za štandardných obchodných podmienok, v rámci ich siete predajní. Toto je aj veľká výhoda nákupu v kamenných predajniach oproti reklamácii nákupu z internetu. Jednoducho viete, kam sa obrátiť.

Ak si zákazník zakúpil tovar v eshope bez vlastnej kamennej predajne môže napísať papierovo vlastnoručne podpísanú reklamáciu, ktorú odošle na adresu sídla obchodu uvedeného v kúpnej zmluve spolu s reklamovaným tovarom poštou. Väčšina eshopových predajní využíva štandardizovaný formulár „Reklamácia“, ktorý môže zákazník elektronicky poslať predajni. Samotný tovar potom môže zákazník poslať poštou na sídlo uvedené v kúpnej zmluve, alebo na kamennej predajni, ak eshop takým niečím disponuje. Po spárovaní reklamačného formulára s reklamovaným tovarom vystaví potvrdenie o reklamácii.

V prípade, že e-shopová predajňa nevybaví reklamáciu do 30 dní, zákazník má právo na vrátenie peňazí v kúpnej cene tovaru. Ak predajňa zamietne reklamáciu zákazník môže požiadať o stanovisko nezávislý servis a dožadovať sa uznania reklamácie. V najhoršom zákazník má právo kontaktovať Slovenskú obchodnú inšpekciu. Avšak často stačí pohroziť SOIkou predajcu a veci sa pohnú.